Õppetööd toetavad projektid2018-09-17T11:07:28+00:00

2018

Lasteaed osaleb 25.09.-26.09.2018 Esko talu OÜ poolt juhendatud õppeprogrammis, mida rahastab SA Keskkonnainvesteeringute Keskus.

Õppeprogrammi eesmärk on aktiivõppemeetodil õppetegevuste kaudu saada teadmisi loodusest, farmi töödest ja loomadest. Külastuse käigus saavad lapsed kus ja kuidas kasvavad lehmad, milline on piima teekond toidulauale ning kuidas sellest valgest joogist maitsvat toitu- juustu valmistatakse. Lapsed saavad teadmisi piimast ja selle tähtsusest meie toidulaual ning väärtustada täisväärtuslikku toitu. Lapsed oskavad saadud teadmisi igapäevaelus kasutada.

2017

Lasteaed osales 10.10. – 11.10.17 õppeprogrammis 2017 “Ääsmäe Kuristu talu miniloomaaed”.

Õppeprogrammi eesmärk oli omandada aktiivõppemeetodil õpitegevuste kaudu teadmisi loodusest, talutöödest, koduloomadest- lindudest. Lapsed oskavad väärtustada leiva osa eestlaste kultuuritraditsioonis, saavad teadmisi leivaviljast, leiva teekonnast toidulauale. Lapsed oskavad tunnetada, väärtustada ja hoida loodust, kultuuritraditsioone, oskavad väärtustada leiva osatähtsust toidulaual ning oskavad saadud teadmisi igapäevaelus kasutada.

Projekti rahastaja on Keskkonnainvesteeringute Keskus.

Rahvusvaheline projekt Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikoolis

Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikooli spetsialistid osalesid Nordplus Junior 2017 projektis “Development of Specialists who work with special needs children competence development” perioodil 1.09.2017-1.09.2018. Meie asutuse projektipartneriteks oli erivajadustega laste lasteaed-päevakeskus “Čiauškutis” Vilniuses. Arvestades kahe asutuse sarnasust, nii laste erivajaduste väljaselgitamisel kui pakutavate teenuste osas, seadsime projekti eesmärgiks spetsialistide töömeetodite tutvustamise ja positiivsete töökogemuste jagamise. Lisaks soovisime võrrelda Eesti ja Leedu HEV õppe korraldust haridussüsteemis. Projektis osalesid Leedu poolt: direktor, erivajadustega laste õpetaja, kunstiõpetaja, muusikaterapeut, füsioterapeut ja 2 logopeedi. Meie lasteaed-põhikoolist osalesid: direktor, logopeed, muusikaterapeut, 2 eripedagoogi, füsioterapeut ja erivajadustega laste klassiõpetaja. Projekti raames toimus kaks meeskondlikku kohtumist: Tallinnas ja Vilniuses. Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikoolil oli rõõm Leedu kolleege võõrustada 2017.a detsembris. Kohtumise käigus tutvustasime meetodeid, mida kasutame oma asutuses erivajadustega laste arendamiseks ja õpetamiseks: töötamine saviga (tegime käsitöö workshopi ka külalistele), logopeediline näomassaaž, kinesioteipimine, koerateraapia lasteaias, füsioterapeudi individuaalne töö lapsega, Strebeleva meetodi kasutamine lasteaias PCI lastel, spetsialistide koostöö kooli klassis ja pikapäevarühmas, Knilli ja TEACCH-meetodite kasutamine autismispektrihäirega lastel, muusikateraapia, sh Nordoff-Robbinsi meetod ja ORFF-metoodika kasutamine. Eesti 100 juubeliürituste raames pakkusime Leedu kolleegidele vaatamiseks tasandusrühma etendust “Jõulud talutares”, õpetasime külalistele kandlemängu, pakkusime kultuuriõhtut KUMUs ja ekskursiooni Tallinna vanalinnas. Kohtumise ajal arutlesime, kui oluline on spetsialistide pädevus ja paindlikkus koostöös lapsevanematega. Külastades Tallinna Õppenõustamiskeskust tutvustasime kolleegidele, millised on erivajadustega laste haridusega seotud võimalused Tallinnas. 2018.a aprillis oli meie meeskonnal au külastada projektipartnereid Vilniuses. Leedu kolleegid tutvustasid meile abiküsimise mudeli, sensoorse integratsiooni mudeli, struktuurse tegevusmudeli ja struktuurilise aktiivsuse mudeli rakendamisega, logopeedi individuaalse tegevusega õpiabi rakendamisel ning autismiga laste sotsiaalsete oskuste arendamisel. Samuti õnnestus meil jälgida Montessori metoodika alusel toimuvat tegelust erivajadustega laste rühmas. Me tutvusime muusikaterapeudi ja erinevate liikumise korrigeerimise tehnikatega ravivõimlemises ning tegevusterapeudi võtetega tunnetustoas. Projektipartnerite juures kogesime, kuidas lihtsatest vahenditest teha nutikaid õppevahendeid, kui inspireeriv on meeskonnatöö, kuidas pildilist kommunikatsiooni saab kasutada kõikides tegevustes ja tundides. Leedu kolleegide poolt tõstatatud teemad käsitlesid innovatiivseid hariduslikke organisatsioonimudeleid: õpiabi rakendamist ja kompleksse abi tulemuslikkust erivajadustega lastele, kuidas ühendada eelkooli ja kooli ettevalmistuse sisu. Projekti raames oli meil võimalus kohtuda Leedu Haridusministeeriumi esindajatega ning külastada Vilniuse Õppenõustamiskeskust. Projekti meeskondades ja nimetatud tegevustes osaledes saime palju häid mõtteid ning soovime jätkata koostööd partneritega.

Nordplus

Nordplus Rahvusvaheline projekt Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikoolis Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikooli spetsialistid osalesid Nordplus Junior 2017 projektis “Development of Specialists who work with special needs children competence development” perioodil 1.09.2017-1.09.2018. Meie asutuse projektipartneriteks oli erivajadustega laste lasteaed-päevakeskus “Čiauškutis” Vilniuses. Arvestades kahe asutuse sarnasust, nii laste erivajaduste väljaselgitamisel kui pakutavate teenuste osas, seadsime projekti eesmärgiks spetsialistide töömeetodite tutvustamise ja positiivsete töökogemuste jagamise. Lisaks soovisime võrrelda Eesti ja Leedu HEV õppe korraldust haridussüsteemis.

Projektis osalesid Leedu poolt:

  • direktor,
  • erivajadustega laste õpetaja,
  • kunstiõpetaja,
  • muusikaterapeut,
  • füsioterapeut,
  • 2 logopeedi.

Meie lasteaed-põhikoolist osalesid:

  • direktor,
  • logopeed,
  • muusikaterapeut,
  • 2 eripedagoogi,
  • füsioterapeut,
  • erivajadustega laste klassiõpetaja.

Projekti raames toimus kaks meeskondlikku kohtumist: Tallinnas ja Vilniuses. Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikoolil oli rõõm Leedu kolleege võõrustada 2017.a detsembris.

Kohtumise käigus tutvustasime meetodeid, mida kasutame oma asutuses erivajadustega laste arendamiseks ja õpetamiseks:

  • töötamine saviga (tegime käsitöö workshopi ka külalistele),
  • logopeediline näomassaaž,
  • kinesioteipimine,
  • koerateraapia lasteaias,
  • füsioterapeudi individuaalne töö lapsega,
  • Strebeleva meetodi kasutamine lasteaias PCI lastel,
  • spetsialistide koostöö kooli klassis ja pikapäevarühmas,
  • Knilli ja TEACCH-meetodite kasutamine autismispektrihäirega lastel,
  • muusikateraapia, sh Nordoff-Robbinsi meetod,
  • ORFF-metoodika kasutamine.

Eesti 100 juubeliürituste raames pakkusime Leedu kolleegidele vaatamiseks tasandusrühma etendust “Jõulud talutares”, õpetasime külalistele kandlemängu, pakkusime kultuuriõhtut KUMUs ja ekskursiooni Tallinna vanalinnas. Kohtumise ajal arutlesime, kui oluline on spetsialistide pädevus ja paindlikkus koostöös lapsevanematega. Külastades Tallinna Õppenõustamiskeskust tutvustasime kolleegidele, millised on erivajadustega laste haridusega seotud võimalused Tallinnas. 2018.a aprillis oli meie meeskonnal au külastada projektipartnereid Vilniuses.

Leedu kolleegid tutvustasid meile:

  • abiküsimise mudeli,
  • sensoorse integratsiooni mudeli,
  • struktuurse tegevusmudeli,
  • struktuurilise aktiivsuse mudeli rakendamisega,
  • logopeedi individuaalse tegevusega õpiabi rakendamisel,
  • autismiga laste sotsiaalsete oskuste arendamisel,
  • Montessori metoodika alusel toimuvat tegelust erivajadustega laste rühmas.

Me tutvusime muusikaterapeudi ja erinevate liikumise korrigeerimise tehnikatega ravivõimlemises ning tegevusterapeudi võtetega tunnetustoas. Projektipartnerite juures kogesime, kuidas lihtsatest vahenditest teha nutikaid õppevahendeid, kui inspireeriv on meeskonnatöö, kuidas pildilist kommunikatsiooni saab kasutada kõikides tegevustes ja tundides.

Leedu kolleegide poolt tõstatatud teemad käsitlesid innovatiivseid hariduslikke organisatsioonimudeleid:

  • õpiabi rakendamist ja kompleksse abi tulemuslikkust erivajadustega lastele,
  • kuidas ühendada eelkooli ja kooli ettevalmistuse sisu.

Projekti raames oli meil võimalus kohtuda Leedu Haridusministeeriumi esindajatega ning külastada Vilniuse Õppenõustamiskeskust. Projekti meeskondades ja nimetatud tegevustes osaledes saime palju häid mõtteid ning soovime jätkata koostööd partneritega.

2015

„Tervisekool 2015“

See on jätkuprojekt, mis sai alguse Lasnamäe Linnaosa Valitsuse projektist „Tervisekool“ 2013.a.(kokandustunnid Tallinna Laagna LP, Tallinna Laagna gümnaasiumi ja Tallinna Kuristiku gümnaasiumi õpilastele). Projekti eesmärk on koostöö arendamise jätkamine lastele, Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikooli personali ja lastevanemate vahel läbi tervisedenduslike tegevuste planeerimise ja ühise osavõtu. 2015.a sihtrühma laiendatakse ja lisaks Lasnamäel õppivatele lastele, nende vanematele ja Laagna Lasteaed-Põhikooli pedagoogidele, kaasatakse erivajadustega lapsi ja nende vanemaid Piritalt ja Kesklinnast. On oluline parandada sotsiaalselt tundlike gruppide tervisesuutlikkus ning arendada sotsiaalset sidusust. Projekti raames külastavad õpilased 06.10.2015 ja 13.10.2015 Eesti Tervishoiu Muuseumi ning 09.10.2015 Lennusadamat. Kavas on üks seminar lastevanematele. Projekti elluviija: Lasnamäe Linnaosa Valitsus Projekti toetavad Tallinna Sotsiaal- ja Tervishoiuamet ning Tervise Arengu Instituut.

Leivanädal oktoobris 2015

  • Leivanädal lasteaias, 5. – 9. oktoober
  • Leivanädal koolis, 5. – 9. oktoober

2014

Nordplus Junior 2014 projekt

„Primary students experiment, observe, investigate and create“
Eesmärk: Vahetada balti riikide koolide vahel kogemusi keskkonna teemadel, milleks kasutatakse vaatlusi, katseid ja videokonverentse.
Projekti toimumise aeg: 01.08.2014 – 30.08.2016

Osalejad:

  1. Juventa progymnasium (projekti koordinaator), Leedust
  2. Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikool, Eestist
  3. LV-Skujene Primary School, Lätist

2012-2014 osaleb meie kool projektis NORDPLUS Horizontal „Spedureg“

https://sites.google.com/site/spedureg/home SPEDUREGI projekt hõlmab Taani, Norra, Soome ja Eesti eripedagoogide kohtumisi, mille eesmärgiks on:

Põhjamaade erinevate riikide eripedagoogilise hariduse/erivajadustega laste varajase sekkumise ja hariduse kaasamise teadmiste vahetamine ning piirkondlike koostöö innovaatiliste kogemuste jagamine;
„Multi-abistamise“ võimalused;
Igakülgse koostöö võimalused kohalike omavalitsustega.

Projekti kohtumised on toimunud:

  • Novembris 2012 Soomes
  • Veebruaris 2013 Norras
  • Septembris 2013 Taanis
  • Projekti viimane kohtumine toimub Tallinnas 20.-22.01.2014, mille korraldajaks on Tallinna Ülikooli Eri- ja Sotsiaalpedagoogika osakond. Eesmärk: Tutvumine Eesti sotsiaalsete uuendustega erivajaduste laste hariduse kaasamisel.
Järjehoidjad

2012

Lasnamäe Linnaosa Valitsuse terviseprojekt 2012 „Südame- ja veresoonkonnahaiguste ennetusprojekt“ 22.11-06.12.2012

Osalejad:

  • Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikool, 20 last vanuses 8-16.a
  • Tallinna Laagna Gümnaasium, 10 last vanuses 13-16.a
  • Tallinna Kuristiku Gümnaasium, 10 last vanuses 13-16.a

Tegevused:

  • 22.11.2012 Tallinna Laagna Lasteaed-Põhikooli saalis

Tutvumine ja spordimäng

  • 23.11.2012 Tallinna Laagna Gümnaasiumi kodunduse õppeklassis

Kokandustund

  • 30.11.2012 Lasnamäe Linnaosa Valitsuse saalis

Retseptiraamatu koostamine ja ajurünnak

  • 06.12.2012 Tallinna Laagna Gümnaasiumi kodunduse õppeklassis
  • Kokandustund ja retseptiraamatu koostamine